Õpetajate Ühenduste Koostöökoja selleaastane suvekool “digididaktika” toimus võrumaal Rogosi mõisas 8. – 10. augustini. Kokkusaamine pakkus erinevaid võimalusi õppimiseks, arutlusteks, suhtlemiseks, puhkamiseks, looduse nautimiseks, koos tegutsemiseks.
RIINA LEIDSALU
Kullamaa Keskkooli klassiõpetaja
EKÕL-i juhatuse liige
Digididaktika eesmärk on optimeerida õppimist ja õpetamist, võimaldades õpilastel aktiivsemalt osaleda ning õpetajal paremini kohandada õppeprotsessi vastavalt individuaalsetele vajadustele.
Digididaktika on oluline valdkond, kuna nende vahendite kasutamine õppetöös võib muuta õppimise köitvamaks ja arvestada rohkem õppuri individuaalsust ja huvisid.
Suvekooli õpiväljundiks oligi omandada parem teadlikkus uuematest digitehnoloogiatest (virtuaalreaalsus, robootika, tehitarkus) ning nende tõenduspõhistest koostöö kasutusvõimalustest koolis.
Esimesel päeval tutvuti erinevate digitaalsete tööriistade ning strateegiatega, mida saab kasutada õppe[tunni] eesmärkide seadmiseks, sisu loomiseks, materjalide valimiseks ja kujundamiseks ning õpilaste kaasamiseks. Peaesineja Mart Laanpere teemaks oli “Digitaalne õpetamine ja õppimine: väljakutsed ja võimalused”. Praktilisemates töötubades toimus tutvumine Robot Assistendiga, juttu oli tehisaru võimalustest õppetöö kavandamisel ning kas tehisaru toetab või asendab õppimist, kuidas abistab digiõppekeskkond TaskuTark õpetajat töö planeerimisel. Kokkuvõttes, kuidas kasutada digilahendusi (ka AI-d) nii, et õppimine võidaks, mitte ei kaotaks. Õhtuse meeleoluka kultuuriprogrammi pakkus Eesti Muusikaõpetajate Selts. Sumedas augustiöös toimus ka ööülikooli loeng.
Teisel päeval keskenduti sellele, kuidas kasutada digitaalseid vahendeid ja metoodikaid, et muuta õppe[tunni] protsess sujuvaks, interaktiivseks ja tulemuslikuks. Näiteks kuidas luua ja hallata digitaalseid keskkondi, kuidas rakendada erinevaid koostöö- ja hindamisvorme, kuidas toetada erivajadustega õpilasi jne. Võimalus oli katsetada tegevusi virtuaalreaalsuse ning liitreaalsuse prillidega, mängida põnevat AI kaardimängu. Huvitav oli info Praktikali platvormi võimaluste kohta seoses kujundava hindamise ja õpianalüütikaga. Teise õhtu ööülikooli teemaks oli “Tehisaru ja/või…”
Kolmanda päeva fookuses oli hindamine kasutades digitaalseid vahendeid ning metoodikaid. Näiteks, kuidas koguda ja analüüsida andmeid, kuidas kasutada enese- ja eakaaslaste hindamist. Päeva mahtus ka koostöökoja tegevuste planeerimine järgnevateks aastateks.
Kuna koos olid erinevate õpetajate aineühenduste esindajad, siis mahtus päevadesse palju ka arutelusid erinevate aineliitude vahel, kuidas teha edaspidi koostööd konkreetsemate teemadega.
Kolm päeva ilusal suvisel Võrumaal möödusid ruttu. Aga samas tekkisid juba mõtted uue kooliaasta tegevuste planeerimiseks, vaatamata sellele, et tegemist oli veel puhkuste ajaga.
Lõpetuseks üks väljavõte suvekooli tagasisidest: Aitäh!!!! Nii vedajatele kui esinejatele ning kõigile osalejatele.
Õpetajate Ühenduste Koostöökoja suvekoolis osalejad Rogosi mõisa trepil